Radionice će izvoditi profesor matematike i informatike koji posjeduje iskustvo u radu s djecom osnovnoškolske dobi Ivan Lipanović, profesor matematike i informatike.
Program izradio: Ivan Lipanović, profesor matematike i informatike
Sva potrebna oprema i materijali za provedbu radionica bit će osigurani od strane Instituta Spartak.
Program radionica bit će prilagođen dobnoj skupini učenika – zasebno za prve, druge, treće, četvrte i pete razrede.
Program radionica će biti podložan promjenama.
Radionica 1: Uvod u rad s LEGO edukacijskim robotima
Cilj radionice je upoznati učenike s osnovama robotike, konstrukcijskim elementima LEGO edukacijskog robota te osnovama vizualnog programiranja kroz izradu jednostavnih modela (vrtuljak i Big Little Helper).
Radionica 2: LEGO roboti – kreativna gradnja i programiranje
Cilj radionice je produbiti znanja o konstrukciji i programiranju kroz izradu vlastitog funkcionalnog modela (npr. vozilo koje prevozi predmete ili robot koji izvršava zadatak po zadanoj stazi). Učenici samostalno osmišljavaju poboljšanja i rješavaju problemske zadatke.
Radionica mBot2 1: Upoznavanje s mBot2 robotom i osnovama programiranja
Ova radionica omogućuje učenicima od 3. do 5. razreda razvoj osnovnih programerskih vještina, logičkog razmišljanja i povezivanje znanja iz matematike i informatike kroz praktičan rad s mBot2 robotom. Radionica je prilagodljiva uzrastu – mlađi učenici mogu raditi kraće i jednostavnije zadatke, dok stariji mogu rješavati složenije izazove.
Radionica mBot2 2: Istraživanje senzora – svjetlo, zvuk i prepreke
Radionica omogućuje učenicima razvoj vještina logičkog razmišljanja, programiranja i povezivanje znanja iz matematike i informatike kroz praktičan rad sa senzorima na mBot2 robotu, uz jasno povezane ishode iz kurikuluma za 3., 4. i 5. razred.
Radionica mBot2 3: Praćenje linije i osnovni algoritmi
Radionica omogućuje učenicima razvoj vještina algoritamskog razmišljanja, programiranja i povezivanje znanja iz matematike i informatike kroz praktičan rad s mBot2 robotom i senzorom za praćenje linije, uz jasno povezane ishode iz kurikuluma za 3., 4. i 5. razred.
Radionica mBot2 4: Kreativna primjena zvuka
Radionica omogućuje učenicima razvoj kreativnosti, logičkog i algoritamskog razmišljanja kroz praktičnu primjenu programiranja, matematike i informatike. Učenici snimaju i reproduciraju zvuk, osmišljavaju i programiraju vlastitu igru te kroz timski rad razvijaju digitalne i komunikacijske vještine, uz jasno povezane ishode iz kurikuluma za 3., 4. i 5. razred.
Radionica We Do 1: Robot – znanstveni istraživač
Cilj radionice je poznati učenike s osnovama robotike i programiranja kroz izradu i upravljanje modelom “Milo the Science Rover” iz LEGO WeDo 2.0 seta, potičući logičko razmišljanje, rješavanje problema i povezivanje s matematičkim i informatičkim sadržajima.
Radionica We Do 2: Senzori u akciji
Cilj radionice je poznati učenike s radom senzora (pokreta i nagiba) u LEGO WeDo 2.0, razvijati logičko razmišljanje kroz programiranje uvjetovanih reakcija te povezati praktične zadatke s matematičkim i informatičkim sadržajima.
Radionica We Do 3: Izgradimo spasilački uređaj
Učenici će izgraditi i programirati LEGO WeDo 2.0 model spašavanja (npr. spasilački helikopter), upoznati se s osnovama dizajna, programiranja i timskog rješavanja problema, te kroz praktičan rad povezati matematičke i informatičke sadržaje.
Radionica We Do 4: Kreativni izazov – izumi po tvojoj ideji
Potaknuti učenike na kreativno razmišljanje, timsku suradnju i rješavanje problema kroz osmišljavanje, izradu i programiranje vlastitog izuma s LEGO WeDo 2.0. Učenici će povezati stečena znanja iz prethodnih radionica i primijeniti ih u novoj, otvorenoj situaciji.
Radionica: Uvod u micro:bit
Ova radionica integrira kreativnost, timski rad, programiranje i matematiku kroz izradu društvene igre i upotrebu micro:bita kao digitalne kockice. Učenici stječu praktična znanja i vještine, usvajaju ishode iz oba kurikuluma te razvijaju pozitivan stav prema informatici i matematici kroz igru.

